پرش به


تصویر

بازاریابی در کدام شبکه­ های اجتماعی(تلگرام یا اینستاگرام)؟ با کدام شیوه؟


  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1 7bayan

7bayan

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 1 ارسال

ارسالی 1396/06/22 ساعت 03:19

گرچه بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی در بسیاری از مواقع می­ تواند منجر به فروش محصول شود اما بزرگترین مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی برندسازی است. در حال حاضر بیش از ۷۰% از برندهای معتبر دنیا از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنند و شبکه اجتماعی تلگرام نیز جزیی از زندگی روزانه ایرانی­ها شده است.

اینستاگرام بالاترین نرخ رشد را در بین تمام شبکه­ های اجتماعی در دنیا دارد، برخی از آمارهای جالب که در مورد اینستاگرام وجود دارد، عبارتند از:

    کاربران از طریق نرم افزار موبایل خود به اینستاگرام متصل می شوند
    ۷۰% کاربران اینستاگرام هر روز در آن لاگین می کنند
    ۷۳% کاربران اینستاگرام بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن دارند
    به طور متوسط هر کاربر ۶۳۰ دقیقه در ماه را در اینستاگرام می گذراند

 

در حال حاضر از هر دو نفر ایرانی یک نفر موبایل هوشمند دارد و تعداد زیادی از این افراد از شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام استفاده می کنند. پیش بیینی می شود که تا پایان سال ۹۴ بیش از ۴۰ میلیون نفر از گوشی هوشمند استفاده کنند و استفاده کنندگان این شبکه ها افزایش یابد.

تلگرام با راه اندازی کانال، امکان بسیار مناسبی را در اختیار کسب و کارها قرار داد تا بتوانند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند و در مدتی بسیار کوتاه استقبال گسترده ای از این سرویس به عمل آمد در واقع می توان به راحتی  تبلیغ در تلگرام را امتحان کرد و از نتایج آن شگفت زده شد. در حال حاضر کانال­های آموزشی بسیار مناسبی در این شبکه اجتماعی وجود دارد و محتوای مفیدی در آنها ارائه می­شود.

یکی از مشکلات ارائه محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که در حالت عادی بین ۲ تا ۷ درصد از دنبال کنندگان یک حساب کاربری، تصاویر ارائه شده را لایک می­ کنند. این موضوع دلایلی مختلفی دارد و یکی از مهمترین دلایل آن می­ تواند نحوه مشاهده مطالب در اینستاگرام باشد، جریان ارائه تصاویر در اینستاگرام به گونه­ای است که تصاویر جدید در بالای فهرست قرار می­ گیرند و با ازدیاد مطالب کاربران مطالب قبلی را مشاهده نمی­ کنند.

شبکه اجتماعی تلگرام از این جهت وضعیت بهتری دارد و مطالب را با سرعت بهتری در دسترس کاربران قرار می­دهد و کاربران می­توانند بهتر به مطالب دسترسی داشته باشند اما مسئله­ای که وجود دارد و برای کاربران آزار دهنده است ازدیاد کانال­ها است. با افزایش کانال­های تلگرام و پیام­های نوتیفیکیشن، کاربران با انبوهی از پیام مواجه می­شوند که ممکن است زمان کافی برای مشاهده آنها را نداشته باشند، همین موضوع باعث می­شود که کاربران تلگرام تعداد کمتری از کانال­ها را دنبال کنند و از بسیاری از آنها خارج شوند.

 برای تبلیغات در تلگرام و همچنین تبلیغات در اینستاگرام به مزیتها و معایب هر کدام دقت کنید. در واقع یک کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعداد بیشتری صفحه را به نسبت یک کاربر در تلگرام دنبال می­کند و در عین حال برخورد کمتری با مطالب دارد زیرا مطالب ارائه شده در اینستاگرام در صورتی که در زمان مناسب ارائه نشوند ممکن است توسط درصد کمتری از کاربران مشاهده شوند. همچنین کاربر تلگرام کانال­های کمتری را دنبال می­کند و ارتباط بیشتری با مطالب خواهد داشت، همین موضوع باعث خواهد شد که کانال­های تلگرام کاربران وفادارتر و علاقمندتری نسبت به اینستاگرام داشته باشند.

تفاوت­ اساسی دیگر این دو شبکه اجتماعی در کاربرد هشتگ است. استفاده از هشتگ­ها در اینستاگرام باعث می­شود که کاربران علاقمند به موضوع بتوانند شما را پیدا کنند و حساب کاربری شما را دنبال کنند. اما تلگرام چنین امکانی ندارد و هشتگ ها فقط در داخل مطالب کانال قابل دسترس و جستجو هستند.

همچنین در اینستاگرام کاربران می­توانند با ارسال نظر در مطالب بازخورد مناسبی به مدیر صفحه بدهند، این موضوع باعث می­شود که مدیر صفحه بتواند کیفیت ارائه مطالب خود را با توجه به سلیقه کاربران بهبود بخشد و یک ارتباط دو طرفه با کاربران داشته باشد. این امکان به صورت پیش فرض در کانال­های تلگرام وجود ندارد، اما مدیر کانال می­تواند با معرفی اکانت شخصی یا ایجاد نظر سنجی و ارسال آن در کانال نظرات کاربران را جویا شود، انجام این کار در تلگرام می­تواند به بهبود وضعیت کانال کمک زیادی بکند. علاوه بر این موضوع، مدیر کانال در تلگرام نمی­تواند اطلاعات کلیه کاربران خود را مشاهده کند، اما در اینستاگرام این امکان وجود دارد.

اعداد و ارقامی که در مورد این دو شبکه اجتماعی وجود دارد، نشان می­دهد که استراتژی استفاده از این دو شبکه اجتماعی برای برندسازی و تبلیغات می­تواند یک استراتژی موفق برای شرکت­های ایرانی باشد. گرچه باید به این موضوع دقت کرد که استفاده کننده نهایی این شبکه­های اجتماعی عموم مردم هستند و برندسازی در این شبکه­های اجتماعی برای کسب و کارهای تخصصی بدون اینکه مخاطب هدف مشخص گردد، نتیجه لازم را در بر نخواهد داشت.

 

ابت میان سایت های مختلف در موتور های جست وجو بسیار شدید است و تب دیده شدن و مطرح شدن در این بازار روز به روز داغ تر می شود. برای موفقیت در این رقابت از روش های مختلف بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده میشود. نمونه ای این روش ها سئو و بهینه سازی سایت است که البته اغلب سایت ها بدان توجه دارند. اما چیزی که توجه بسیاری از کاربران را در دنیای تبلیغات به خود جلب کرده است تبلیغات کلیکی می باشد. شیوه ای که شاید کم هزینه تر باشد و تنها شما به ازای هر بازدید هزینه پرداخت می کنید. برندسازی حرفه ای با استفاده از تبلیغات کلیکی نمونه ای از کاربرد های این شیوه تبلیغات است که سبب روی آوردن بسیاری از کاربران به استفاده از این روش شده است. اساسا بر اساس این روش سرویس ها و شبکه های زیادی ایجاد شده اند که تبلیغات کلیکی را برای بازدید بیشتر سایت ها اجرا می کنند. اگر قصد دارید برند سازی حرفه ای با استفاده از تبلیغات کلیکی انجام دهید بد نیست ابتدا نگاهی به آمار و نتایج استفاده از این متد در برندسازی بیندازید. با ما همراه باشید.
برند سازی با تبلیغات کلیکی

Branding with click advertising

در ابتدا نگاهی به آمار عجیبی در استفاده از تبلیغات کلیکی و برندسازی حرفه ای در سال ۲۰۱۵ داشته باشیم:

در سال ۲۰۱۵ اثبات شده است که میزان CTR یا نرخ طبیعی کلیک ها به صورت طبیعی ۳۰ درصد بوده است. این رقم با حذف تبلیغات آنلاین از نوع کلیکی به ۱۷٫۹ درصد کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۴ برندینگ یا برندسازی حرفه ای با استفاده از تبلیغات حرفه ای در حدود ۹٫۱ بیلیون دلار در بازارجهانی سودآوری داشته است. این رقم ۳۹ درصد کل تبلیغات آنلاین را شامل می شود. زمانی که استفاده از تبلیغات کلیکی در موبایل فراهم شود این رقم به ۱۱ بیلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

برندینگ چگونه محقق خواهد شد؟

هر فرد با هر کلیک هزینه ای برای شما رقم می زند. اما در مقابل سودآوری ارائه خدمات شما فراتر از هزینه های تبلیغاتی است. با این شیوه نام کمپانی یا خدمات شما تک به تک در اذهان عمومی نقش می بنند و برندینگ محقق می شود.


  • 0




0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی