پرش به


تصویر

دیتالایف 15


  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
5 پاسخ برای این موضوع

#1 hamedp

hamedp

    عضو سایت

  • عضو سایت
  • ستارهستاره
  • 56 ارسال

ارسالی 1400/10/10 ساعت 15:09

با سلا و خسته نباشید
با توجه به ارائه نسخه 15 از طرف سایت روسی آیا قصد ارائه و ترجمه این نسخه رو دارید؟


  • 0

افتادگی آموز اگر طالب فیضی

     هرگز نخورد آب زمینی که بلند است


#2 talebpour

talebpour

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 3 ارسال
  • مهارت ها: HTML, CSS, js

ارسالی 1400/10/15 ساعت 18:43

با سلام خدمت شما.

 

من با پشتیبانی سایت دیتا لایف انجین تماس گرفته ام؛ کسی پاسخگو نیست.


  • 0

#3 ezal

ezal

    عضو سایت

  • عضو سایت
  • ستارهستاره
  • 38 ارسال

ارسالی 1400/10/16 ساعت 15:26

نسخه 15.1 هم چند روز دیگه منتشر میشه :mellow:


  • 0

#4 talebpour

talebpour

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 3 ارسال
  • مهارت ها: HTML, CSS, js

ارسالی 1400/10/19 ساعت 05:43

تغییرات زیر ایجاد و اضافه شده است: ده مورد از تغییرات صورت گرفته در دیتا لایف انجین 15.0

 

1. ما یک سیستم کاملا جدید برای مدیریت فایل ها و تصاویر آپلود شده در سرور اضافه کرده ایم. در نتیجه، حافظه های خارجی برای تصاویر و فایل های آپلود شده در وب سایت اکنون پشتیبانی می شوند. می توانید محل ذخیره فایل های آپلود شده را در تنظیمات اسکریپت در پنل مدیریت مشخص کنید. می توانید فایل ها را به صورت محلی روی سرور خود ذخیره کنید یا یک سرور FTP یا SFTP خارجی انتخاب کنید. همچنین می توانید خدمات ابری مانند Amazon S3 یا Yandex.Cloud را انتخاب کنید. سیستم جدید برای ذخیره و مدیریت فایل های آپلود شده بر اساس سیستم فایل یکپارچه Flysystem 2.0 است. این به شما امکان می دهد هنگام استفاده از یک حافظه خارجی سفارشی دلخواه خود از هر گونه مشکلی جلوگیری کنید، زیرا اکنون می توانید به سیستم افزونه تکیه کنید و نیازی به سفارشی سازی بسیاری از فایل های DataLife Engine ندارید. با افزودن یک آداپتور جدید، DataLife Engine می تواند در صورت نیاز از آن به طور خودکار استفاده کند.

 

2. ما به طور کامل مدیر آپلود را برای تصاویر و فایل هایی که برای نشریات در نظر گرفته شده اند دوباره طراحی کرده ایم. مدیر جدید مشاهده تصاویر آپلود شده را آسان تر می کند، اندازه آنها در پیش نمایش افزایش یافته است و انتخاب فایل های آپلود شده آسان تر شده است. حذف یک فایل یا تصویر مورد نیاز بسیار ساده تر شده است. باز کردن مدیر فوراً انجام می شود، زیرا اکنون فقط یک بار در صفحه رندر می شود و سپس حالت خود را در پس زمینه حفظ می کند تا تمام اقدامات بعدی با استفاده از فناوری AJAX انجام شود. گزینه هایی که برای آپلود تصاویر انتخاب می کنید تا زمانی که با یک نشریه کار می کنید باقی خواهند ماند و هر بار که مدیر آپلود تصویر را باز می کنید بازنشانی نمی شوند.

 

3. مدیر آپلود تصویر با قابلیت پیش نمایش تصاویر در اندازه کامل به طور مستقیم در مدیر آپلود ارائه شده است.

 

4. پوشه مشترکی که قبلاً توسط مدیر آپلود برای مکان یابی تصاویر در نظر گرفته شده برای انتشار استفاده می شد به یک پوشه جداگانه به نام "اشتراک گذاری شده" منتقل شده و در /uploads/ قرار دارد. در نتیجه، تصاویر به اشتراک گذاشته شده اکنون در یک پوشه جداگانه قرار دارند. علاوه بر این، در این پوشه مشترک، می توانید زیر پوشه های خود را با هر سطح تودرتو ایجاد کنید. همچنین می‌توانید به این زیرپوشه‌ها بروید و تصاویر را مستقیماً در مدیر آپلود در نشریات قرار دهید. به این ترتیب می توانید به راحتی کتابخانه ای از تصاویر به اشتراک گذاشته شده خود را ایجاد و سازماندهی کنید.

 

5. در قسمت پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تصاویر آپلود شده را مدیریت کنید، ما این قابلیت را برای انتخاب فضای ذخیره سازی که می خواهید مدیریت کنید، ارائه کرده ایم. بسته به نیاز خود، می توانید تصاویر را در یک حافظه محلی یا خارجی آپلود کنید.

 

6. در بخش مدیریت پنل که شما را قادر می سازد تا تصاویر آپلود شده را مدیریت کنید، ما قابلیت ایجاد و حذف پوشه ها و زیرپوشه های تو در تو را فراهم کرده ایم. در نتیجه، می توانید تصاویر خود را مستقیماً در پنل مدیریت DataLife Engine بدون نیاز به دسترسی به فضای ذخیره سازی فایل خود از طریق FTP یا از طریق دیگر مدیریت کنید.

 

7. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، ما قابلیت فعال یا غیرفعال کردن گزینه ذخیره سازی خارجی برای آپلود تصاویر مربوط به نشریات را فراهم کرده ایم. در نتیجه، می‌توانید تصاویر آپلود شده را که برای یک نوع محتوای خاص در نظر گرفته شده‌اند، بین مکان‌های ذخیره‌سازی مختلف توزیع کنید. با فعال بودن این گزینه، نیازی به ذخیره تمام تصاویر در نظر گرفته شده برای انتشارات در یک حافظه خارجی ندارید.

 

8. در قسمت پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، ما قابلیتی را برای فعال یا غیرفعال کردن گزینه ذخیره سازی خارجی برای آپلود تصاویری که برای نظرات در نظر گرفته شده اند، ارائه کرده ایم. در نتیجه، می‌توانید گزینه ذخیره‌سازی خارجی را برای آپلود تصاویر مربوط به اخبار فعال کنید و آن را برای تصاویری که برای نظرات در نظر گرفته شده‌اند غیرفعال کنید. با فعال بودن این گزینه، نیازی به ذخیره تمام تصاویر در نظر گرفته شده برای نظرات در یک حافظه خارجی ندارید.

 

9. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، ما قابلیتی را برای فعال یا غیرفعال کردن گزینه ذخیره سازی خارجی برای آپلود تصاویر مربوط به صفحات استاتیک ارائه کرده ایم. در نتیجه، می‌توانید گزینه ذخیره‌سازی خارجی را برای آپلود تصاویر مربوط به اخبار فعال کنید و آن را برای تصاویر مربوط به صفحات ثابت غیرفعال کنید. با فعال بودن این گزینه، نیازی به ذخیره تمام تصاویر مربوط به صفحات استاتیک در یک حافظه خارجی ندارید.

 

10. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را شخصی سازی کنید، ما قابلیتی را برای فعال یا غیرفعال کردن گزینه ذخیره سازی خارجی برای آپلود فایل های در نظر گرفته شده برای دانلود ارائه کرده ایم. در نتیجه می توانید گزینه ذخیره سازی خارجی را برای آپلود تصاویر فعال کرده و برای سایر فایل ها غیرفعال کنید. با فعال بودن این گزینه، نیازی به ذخیره تمامی فایل های در نظر گرفته شده برای دانلود در حافظه خارجی ندارید.

 

https://abandapart.ir


  • 0

#5 talebpour

talebpour

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 3 ارسال
  • مهارت ها: HTML, CSS, js

ارسالی 1400/10/19 ساعت 05:56

ادامه ویژگی های دیتا لایف انجین 15.0

 

11. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را شخصی سازی کنید، قابلیت فعال یا غیرفعال کردن گزینه ذخیره سازی خارجی برای آپلود آواتارهای کاربر را فراهم کرده ایم. در نتیجه، می توانید گزینه ذخیره سازی خارجی را برای آپلود تصاویر فعال کنید و آن را برای آواتارهای کاربر غیرفعال کنید (یا برعکس).

 

12. ما تشخیص خودکار انواع فایل MIME (برای همه انواع فایل) را هنگام دانلود فایل‌های آپلود شده به سرور از طریق DataLife Engine اضافه کرده‌ایم. این امر بارگیری و باز کردن صحیح فایل های مختلف را در انواع مختلف دستگاه ها و در نتیجه رفتار صحیح دستگاه ها با انواع فایل هایی که پشتیبانی می کنند تضمین می کند.

 

13. ما از کتابخانه PHP Imagick برای پردازش تصاویر آپلود شده در سرور پشتیبانی اضافه کرده ایم. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید از Imagick یا GD2 استفاده کنید. همچنین، می توانید به DataLife Engine اجازه دهید تا کتابخانه را به صورت خودکار انتخاب کند. به طور کلی تفاوت زیادی بین GD2 و Imagick وجود ندارد. با این حال، Imagick برخی از عملیات‌ها را با تصاویر سریع‌تر انجام می‌دهد و ریز عکس‌ها را با کیفیت بهتری ایجاد می‌کند و همچنین حافظه کمتری را هنگام پردازش تصاویر بزرگ مصرف می‌کند.

 

14. ما قابلیت تبدیل خودکار تمام تصاویر آپلود شده در سرور را به فرمت WebP اضافه کرده ایم. شما می توانید این ویژگی را در قسمت پنل مدیریت فعال یا غیرفعال کنید تا بتوانید تنظیمات اسکریپت را شخصی سازی کنید. هنگامی که این گزینه فعال باشد، تمام تصاویر آپلود شده در سرور، صرف نظر از فرمت یا پسوند آنها، به طور خودکار به فرمت تصویر WebP تبدیل می شوند. این فرمت پیشرفته‌تر است و به شما امکان می‌دهد تصاویر با کیفیت بالاتر و در اندازه کوچکتر ایجاد کنید. با این حال، نمایش تصاویر در این فرمت مستلزم داشتن یک مرورگر مدرن است.

 

15. ما قابلیتی برای بارگذاری تصاویر در فرمت BMP اضافه کرده ایم. پس از بارگذاری تصاویر از این نوع، به صورت خودکار به فرمت JPG تبدیل می شوند تا حجم فایل کاهش یابد و بارگذاری صفحات سایت افزایش یابد.

 

16. تصحیح خودکار پسوند فایل را برای فایل های تصویری آپلود شده در سرور در صورتی که پسوند مشخص شده با فرمت آنها مطابقت نداشته باشد، ارائه کرده ایم. به عنوان مثال، اگر یک تصویر واقعا از فرمت PNG پشتیبانی می کند اما فایل تصویر دارای پسوند JPG است، نام فایل آپلود شده به طور خودکار با تعیین پسوند PNG مناسب تغییر می کند و منطق مشابهی برای همه فرمت های دیگر اعمال می شود.

 

17. با آپلود تصاویر روی سرور با استفاده از سرویس TinyPNG برای پردازش تصویر، تعداد درخواست‌های این سرویس و همچنین اتکا به API آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه، زمانی که تعداد تصاویر پردازش شده محدود است، می توانید تصاویر بیشتری را با استفاده از این سرویس پردازش کنید.

 

18. ما قابلیتی برای پردازش تصاویر در قالب WebP با استفاده از سرویس TinyPNG اضافه کرده ایم. در نتیجه می توانید این تصاویر را تا حد امکان بدون کاهش کیفیت آنها نیز فشرده کنید.

 

19. ما مدیریت صحیح خطاهای احتمالی را اضافه کرده‌ایم که ممکن است هنگام آپلود آواتار برای نمایه‌های خود در وب‌سایت و تصاویر آپلود شده دارای قالب یا محتوای نامعتبر باشد. به عنوان مثال، اگر محتوای فایلی به عنوان تصویر شناسایی نشود، کاربر به جای خطای سیستم به دلیل عملکرد نادرست و به دنبال آن خاموش شدن اضطراری وب سایت، فقط از فرمت نادرست آواتار آپلود شده مطلع می شود.

 

20. گزینه "Watermark overlay area" در بخش پنل مدیریت که به شما امکان می دهد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، با یک تنظیم اضافی ارائه شده است که به شما امکان می دهد یک واترمارک را در مرکز یک تصویر قرار دهید.

 

21. گزینه جدیدی به تنظیمات اسکریپت اضافه شده است که شما را قادر می سازد نوع واترمارک را مشخص کنید. می‌توانید مانند نسخه‌های قبلی، تصویری را از یک الگو انتخاب کنید، یا یک واترمارک متنی را بر اساس متن مشخص‌شده در تنظیمات اسکریپت اعمال کنید. از دیگر تنظیمات در این قسمت می توانید متن مورد نیاز و همچنین اندازه و رنگ فونت را مشخص کنید. در این صورت متن مشخص شده در تنظیمات به عنوان واترمارک استفاده می شود و دیگر نیازی به ایجاد تصاویر واترمارک غیر ضروری ندارید.

 

22. تنظیمات اسکریپت با ارائه قابلیتی برای تعیین زاویه چرخش برای واترمارک اعمال شده بر روی یک تصویر گسترش یافته است. اگر نمایش آن فعال باشد، زاویه چرخش هم بر روی واترمارک تصویر و هم به متن اعمال می شود.

 

23. تنظیمات اسکریپت با ارائه قابلیتی برای تعیین درجه شفافیت برای واترمارکی که روی یک تصویر اعمال می شود، گسترش یافته است. درجه شفافیت هم برای واترمارک تصویر و هم برای متن اعمال می شود، اگر نمایش آن فعال باشد.

 

24. مصرف رم در هنگام پردازش تصاویر آپلود شده روی سرور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

25. ما برای تصاویر معوق واقع در اسپویلرهای متن مخفی در نشریات پشتیبانی اضافه کرده ایم. در نتیجه، هنگامی که بارگذاری تصاویر معوق فعال است، محتوای تصویر با نمایش اسپویلر به درستی نمایش داده می شود.

 

26. الگوریتم های آپلود تصاویر در سرور را تغییر داده ایم. پس از آپلود هر تصویر در سرور، پیشوند یونیکس که دارای مهر زمانی است دیگر به نام تصویر اضافه نمی‌شود و نام‌های اصلی در همه موارد حفظ می‌شوند، به جز نویسه‌گردانی که فقط برای نام‌های سیریلیک اعمال می‌شود. با این حال، اگر تصویری با یک نام مشخص از قبل در سرور وجود داشته باشد، یک مهر زمانی به نام تصویر تازه آپلود شده اضافه می شود تا از بازنویسی فایل موجود جلوگیری شود. در نتیجه، DataLife Engine تا زمانی که این امکان وجود داشته باشد، نام اصلی تصاویر آپلود شده را حفظ می کند و تنها در صورت وجود نام های تکراری، پیشوند لازم را به طور خودکار اضافه می کند.

 

27. ما حذف خودکار آواتار کاربر قبلی از سرور را پس از تعیین آواتار جدید با فرمت تصویر متفاوت توسط کاربر معرفی کرده ایم. این امکان صرفه جویی در فضای سرور را فراهم می کند.

 

28. ما قابلیتی برای نمایش داده های کامل از نمایه کاربر پس از مشاهده نتایج جستجوی انجام شده در انتشارات سایت فراهم کرده ایم. از همان تگ های قالب برای نمایش برای خروجی نشریات در قالب کوتاه و کامل استفاده می شود. 29. ما قابلیتی برای نمایش مطالب تبلیغاتی اضافه کرده‌ایم تا بین اخبار نمایش داده شده در قالب کوتاهی پس از مشاهده نتایج جستجوی انجام شده در نشریات سایت، نمایش داده شود.

 

30. الگوهای مورد استفاده برای نمایش اخبار در قالب کوتاه و کامل (shortstory.tpl و fullstory.tpl) اکنون از برچسب های زیر پشتیبانی می کنند: [has-category] text [/has-category]. در صورتی که نشریه متعلق به هر یک از دسته بندی های مشخص شده باشد، متن محصور در این برچسب ها نمایش داده می شود. ما همچنین پشتیبانی از برچسب‌ها را اضافه کرده‌ایم که برعکس کار می‌کنند: متن [not-has-category] [/not-has-category]. در صورتی که نشریه متعلق به هیچ دسته ای نباشد، متن محصور در این برچسب ها نمایش داده می شود. این امکان سفارشی‌سازی انعطاف‌پذیر ظاهر الگو را هم برای انتشاراتی که دسته‌بندی شده‌اند و هم برای انتشاراتی که به هیچ دسته‌ای تعلق ندارند، می‌دهد.

 

31. ما یک بررسی خودکار انجام شده پس از حذف یک نشریه از سایت و حذف متعاقب آن تصاویر آپلود شده برای این نشریه اضافه کرده ایم تا بفهمیم که آیا این تصاویر در نشریات دیگر استفاده می شوند یا خیر، در این صورت از سرور حذف نمی شوند.

 

32. بار روی سرور با مشاهده انتشارات کوتاه در وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر، با مشاهده انتشارات کوتاه، صرف نظر از بخش وب سایتی که به آن تعلق دارند، تعداد کل صفحات یک بخش مربوطه تنها یک بار محاسبه می شود و پس از آن اطلاعات تعداد صفحات این بخش در کش ذخیره می شود تا پس از آن با بازدید از صفحات دیگر یا بازدیدهای مکرر، این اطلاعات از حافظه پنهان و نه از پایگاه داده برای هر صفحه مانند قبل بازیابی می شود. به این ترتیب تعداد درخواست های ارسال شده به پایگاه داده MySQL به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

33. بار روی سرور با مشاهده آخرین نظرات در وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر، تعداد کل صفحات دارای نظرات فقط یک بار محاسبه می شود و پس از آن اطلاعات تعداد صفحات یک بخش مربوطه در کش ذخیره می شود، به طوری که با بازدید از سایر صفحات از طریق مسیرهای ناوبری استاندارد یا بازدیدهای مکرر از همان صفحه، اطلاعات از کش و نه از پایگاه داده برای هر صفحه مانند قبل بازیابی می شود. به این ترتیب تعداد درخواست های ارسال شده به پایگاه داده MySQL به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

34. ما موفق شده ایم در هنگام مشاهده انتشارات کوتاه، بار روی سرور را با مشاهده صفحات وب سایت فاقد محتوا کاهش دهیم. در این سناریو از برخی درخواست های غیر ضروری به سرور MySQL جلوگیری می شود.

 

35. برای ویرایشگر بصری TinyMCE، ما ایجاد خودکار یک تصویر کوچک را پس از بارگذاری تصویر در ویرایشگر با استفاده از عمل کشیدن و رها کردن، معرفی کرده ایم. به دنبال این، اگر تنظیمات اسکریپت نشان دهد که باید برای چنین تصاویری ریز عکسها ایجاد شود، هم تصویر و هم یک کد برای بزرگ کردن آن در ویرایشگر نمایش داده می شود.

 

36. در قسمت پنل مدیریت که امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات کاربر را برای شما فراهم می کند، میانبرهایی برای ارسال پیام شخصی به کاربر و مشاهده کلیه انتشارات و نظرات متعلق به یک کاربر خاص ارائه کرده ایم. در حال حاضر، با مشاهده پروفایل کاربری، می‌توانید بدون نیاز به جابجایی به بخش‌های دیگر وب‌سایت، به سرعت اقدامات فوق را انجام دهید.

 

37. تغییراتی در اجرای ویژگی "به اشتراک گذاری محتوای جالب" ایجاد شده است. در حال حاضر، برای اینکه کاربران بتوانند متنی را از یک آیتم خاص به اشتراک بگذارند، باید کلاسی به نام اشتراک محتوا برای این آیتم تعیین کنید. برای حذف هر بخشی از محتوای این مورد، از کلاس "نادیده گرفتن-انتخاب" استفاده کنید. به این ترتیب برای هر آیتمی در وب‌سایت می‌توانید مشخص کنید که کاربران با برجسته کردن یک متن، کدام قسمت از محتوای آن را به اشتراک بگذارند. می توانید چندین مورد را مشخص کنید که اشتراک گذاری محتوا برای آنها مجاز است. هنگام استفاده از این ویژگی با توجه به مشاهده نشریات کوتاه، توصیه می کنیم به موارد یک شناسه منحصر به فرد برگرفته از شناسه خبر اختصاص دهید: به عنوان مثال، با افزودن id="news-{news-id}" به یک الگو. این به شما امکان می دهد تا به درستی نحوه حرکت انتشارات را با اضافه شدن موارد جدید حفظ کنید.

 

38. گزینه زیر از تنظیمات اسکریپت حذف شده است: "Allow users to share interest content". اگر کلاس CSS "share-content" در قالب آیتم مشخص شده باشد، اکنون این گزینه به طور خودکار فعال و غیرفعال می شود.

 

39. تغییراتی در عملیات صفحه اصلی وب‌سایت ایجاد شده است که بر روی سناریو تأثیر می‌گذارد که یک صفحه ثابت یا یک نشریه با استفاده از برچسب {custom ...} برای نمایش محتوا در این صفحه اختصاص داده شود. پیش از این، صفحه اصلی وب سایت تنها در صورتی می توانست به این صورت مشخص شود که URL نمایش داده شده آن در مرورگر حاوی هیچ پارامتری نباشد. با نسخه جدید، پارامترهایی که به DLE مربوط نمی شوند نادیده گرفته می شوند و محتوای اختصاص داده شده به درستی نمایش داده می شود حتی اگر URL حاوی پارامترهای اضافی باشد. در نتیجه، پس از پیمایش به وب سایت خود به دنبال کمپین های تبلیغاتی مختلف یا باز کردن آن با نشانگرهای اضافی اضافه شده به URL آن که نشان دهنده کمپین های تبلیغاتی است، محتوای آن به درستی و بدون بازگشت خطای 404 نمایش داده می شود. به عنوان مثال، این مورد برای بازدید از طریق Yandex.Direct یا سایر خدمات مشابه است. علاوه بر این، برای جلوگیری از ظاهر شدن صفحات تکراری، موتورهای جستجو از سیستم پیوندهای متعارف درج شده در کد صفحات وب سایت شما استفاده می کنند.

 

40. نمایش نشریات با استفاده از تگ {content} و منطق اسکریپت تغییر کرده است به طوری که برچسب اضافی <div id="dle-content"> ... </div> دیگر نمایش داده نمی شود یا برای بسته بندی خارجی استفاده نمی شود. محتوا. این امکان ادغام آسان‌تر قالب‌ها را با برخی از چارچوب‌های HTML فراهم می‌کند. اگر چیدمان شما به این تگ بستگی دارد، باید تغییراتی در چیدمان CSS قالب خود ایجاد کنید.

 

 


  • 0

#6 arya93

arya93

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 17 ارسال

ارسالی 1400/11/05 ساعت 14:48

ادامه ویژگی های دیتا لایف انجین 15.0

 

11. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را شخصی سازی کنید، قابلیت فعال یا غیرفعال کردن گزینه ذخیره سازی خارجی برای آپلود آواتارهای کاربر را فراهم کرده ایم. در نتیجه، می توانید گزینه ذخیره سازی خارجی را برای آپلود تصاویر فعال کنید و آن را برای آواتارهای کاربر غیرفعال کنید (یا برعکس).

 

12. ما تشخیص خودکار انواع فایل MIME (برای همه انواع فایل) را هنگام دانلود فایل‌های آپلود شده به سرور از طریق DataLife Engine اضافه کرده‌ایم. این امر بارگیری و باز کردن صحیح فایل های مختلف را در انواع مختلف دستگاه ها و در نتیجه رفتار صحیح دستگاه ها با انواع فایل هایی که پشتیبانی می کنند تضمین می کند.

 

13. ما از کتابخانه PHP Imagick برای پردازش تصاویر آپلود شده در سرور پشتیبانی اضافه کرده ایم. در بخش پنل مدیریت که شما را قادر می سازد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید از Imagick یا GD2 استفاده کنید. همچنین، می توانید به DataLife Engine اجازه دهید تا کتابخانه را به صورت خودکار انتخاب کند. به طور کلی تفاوت زیادی بین GD2 و Imagick وجود ندارد. با این حال، Imagick برخی از عملیات‌ها را با تصاویر سریع‌تر انجام می‌دهد و ریز عکس‌ها را با کیفیت بهتری ایجاد می‌کند و همچنین حافظه کمتری را هنگام پردازش تصاویر بزرگ مصرف می‌کند.

 

14. ما قابلیت تبدیل خودکار تمام تصاویر آپلود شده در سرور را به فرمت WebP اضافه کرده ایم. شما می توانید این ویژگی را در قسمت پنل مدیریت فعال یا غیرفعال کنید تا بتوانید تنظیمات اسکریپت را شخصی سازی کنید. هنگامی که این گزینه فعال باشد، تمام تصاویر آپلود شده در سرور، صرف نظر از فرمت یا پسوند آنها، به طور خودکار به فرمت تصویر WebP تبدیل می شوند. این فرمت پیشرفته‌تر است و به شما امکان می‌دهد تصاویر با کیفیت بالاتر و در اندازه کوچکتر ایجاد کنید. با این حال، نمایش تصاویر در این فرمت مستلزم داشتن یک مرورگر مدرن است.

 

15. ما قابلیتی برای بارگذاری تصاویر در فرمت BMP اضافه کرده ایم. پس از بارگذاری تصاویر از این نوع، به صورت خودکار به فرمت JPG تبدیل می شوند تا حجم فایل کاهش یابد و بارگذاری صفحات سایت افزایش یابد.

 

16. تصحیح خودکار پسوند فایل را برای فایل های تصویری آپلود شده در سرور در صورتی که پسوند مشخص شده با فرمت آنها مطابقت نداشته باشد، ارائه کرده ایم. به عنوان مثال، اگر یک تصویر واقعا از فرمت PNG پشتیبانی می کند اما فایل تصویر دارای پسوند JPG است، نام فایل آپلود شده به طور خودکار با تعیین پسوند PNG مناسب تغییر می کند و منطق مشابهی برای همه فرمت های دیگر اعمال می شود.

 

17. با آپلود تصاویر روی سرور با استفاده از سرویس TinyPNG برای پردازش تصویر، تعداد درخواست‌های این سرویس و همچنین اتکا به API آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه، زمانی که تعداد تصاویر پردازش شده محدود است، می توانید تصاویر بیشتری را با استفاده از این سرویس پردازش کنید.

 

18. ما قابلیتی برای پردازش تصاویر در قالب WebP با استفاده از سرویس TinyPNG اضافه کرده ایم. در نتیجه می توانید این تصاویر را تا حد امکان بدون کاهش کیفیت آنها نیز فشرده کنید.

 

19. ما مدیریت صحیح خطاهای احتمالی را اضافه کرده‌ایم که ممکن است هنگام آپلود آواتار برای نمایه‌های خود در وب‌سایت و تصاویر آپلود شده دارای قالب یا محتوای نامعتبر باشد. به عنوان مثال، اگر محتوای فایلی به عنوان تصویر شناسایی نشود، کاربر به جای خطای سیستم به دلیل عملکرد نادرست و به دنبال آن خاموش شدن اضطراری وب سایت، فقط از فرمت نادرست آواتار آپلود شده مطلع می شود.

 

20. گزینه "Watermark overlay area" در بخش پنل مدیریت که به شما امکان می دهد تنظیمات اسکریپت را سفارشی کنید، با یک تنظیم اضافی ارائه شده است که به شما امکان می دهد یک واترمارک را در مرکز یک تصویر قرار دهید.

 

21. گزینه جدیدی به تنظیمات اسکریپت اضافه شده است که شما را قادر می سازد نوع واترمارک را مشخص کنید. می‌توانید مانند نسخه‌های قبلی، تصویری را از یک الگو انتخاب کنید، یا یک واترمارک متنی را بر اساس متن مشخص‌شده در تنظیمات اسکریپت اعمال کنید. از دیگر تنظیمات در این قسمت می توانید متن مورد نیاز و همچنین اندازه و رنگ فونت را مشخص کنید. در این صورت متن مشخص شده در تنظیمات به عنوان واترمارک استفاده می شود و دیگر نیازی به ایجاد تصاویر واترمارک غیر ضروری ندارید.

 

22. تنظیمات اسکریپت با ارائه قابلیتی برای تعیین زاویه چرخش برای واترمارک اعمال شده بر روی یک تصویر گسترش یافته است. اگر نمایش آن فعال باشد، زاویه چرخش هم بر روی واترمارک تصویر و هم به متن اعمال می شود.

 

23. تنظیمات اسکریپت با ارائه قابلیتی برای تعیین درجه شفافیت برای واترمارکی که روی یک تصویر اعمال می شود، گسترش یافته است. درجه شفافیت هم برای واترمارک تصویر و هم برای متن اعمال می شود، اگر نمایش آن فعال باشد.

 

24. مصرف رم در هنگام پردازش تصاویر آپلود شده روی سرور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

25. ما برای تصاویر معوق واقع در اسپویلرهای متن مخفی در نشریات پشتیبانی اضافه کرده ایم. در نتیجه، هنگامی که بارگذاری تصاویر معوق فعال است، محتوای تصویر با نمایش اسپویلر به درستی نمایش داده می شود.

 

26. الگوریتم های آپلود تصاویر در سرور را تغییر داده ایم. پس از آپلود هر تصویر در سرور، پیشوند یونیکس که دارای مهر زمانی است دیگر به نام تصویر اضافه نمی‌شود و نام‌های اصلی در همه موارد حفظ می‌شوند، به جز نویسه‌گردانی که فقط برای نام‌های سیریلیک اعمال می‌شود. با این حال، اگر تصویری با یک نام مشخص از قبل در سرور وجود داشته باشد، یک مهر زمانی به نام تصویر تازه آپلود شده اضافه می شود تا از بازنویسی فایل موجود جلوگیری شود. در نتیجه، DataLife Engine تا زمانی که این امکان وجود داشته باشد، نام اصلی تصاویر آپلود شده را حفظ می کند و تنها در صورت وجود نام های تکراری، پیشوند لازم را به طور خودکار اضافه می کند.

 

27. ما حذف خودکار آواتار کاربر قبلی از سرور را پس از تعیین آواتار جدید با فرمت تصویر متفاوت توسط کاربر معرفی کرده ایم. این امکان صرفه جویی در فضای سرور را فراهم می کند.

 

28. ما قابلیتی برای نمایش داده های کامل از نمایه کاربر پس از مشاهده نتایج جستجوی انجام شده در انتشارات سایت فراهم کرده ایم. از همان تگ های قالب برای نمایش برای خروجی نشریات در قالب کوتاه و کامل استفاده می شود. 29. ما قابلیتی برای نمایش مطالب تبلیغاتی اضافه کرده‌ایم تا بین اخبار نمایش داده شده در قالب کوتاهی پس از مشاهده نتایج جستجوی انجام شده در نشریات سایت، نمایش داده شود.

 

30. الگوهای مورد استفاده برای نمایش اخبار در قالب کوتاه و کامل (shortstory.tpl و fullstory.tpl) اکنون از برچسب های زیر پشتیبانی می کنند: [has-category] text [/has-category]. در صورتی که نشریه متعلق به هر یک از دسته بندی های مشخص شده باشد، متن محصور در این برچسب ها نمایش داده می شود. ما همچنین پشتیبانی از برچسب‌ها را اضافه کرده‌ایم که برعکس کار می‌کنند: متن [not-has-category] [/not-has-category]. در صورتی که نشریه متعلق به هیچ دسته ای نباشد، متن محصور در این برچسب ها نمایش داده می شود. این امکان سفارشی‌سازی انعطاف‌پذیر ظاهر الگو را هم برای انتشاراتی که دسته‌بندی شده‌اند و هم برای انتشاراتی که به هیچ دسته‌ای تعلق ندارند، می‌دهد.

 

31. ما یک بررسی خودکار انجام شده پس از حذف یک نشریه از سایت و حذف متعاقب آن تصاویر آپلود شده برای این نشریه اضافه کرده ایم تا بفهمیم که آیا این تصاویر در نشریات دیگر استفاده می شوند یا خیر، در این صورت از سرور حذف نمی شوند.

 

32. بار روی سرور با مشاهده انتشارات کوتاه در وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر، با مشاهده انتشارات کوتاه، صرف نظر از بخش وب سایتی که به آن تعلق دارند، تعداد کل صفحات یک بخش مربوطه تنها یک بار محاسبه می شود و پس از آن اطلاعات تعداد صفحات این بخش در کش ذخیره می شود تا پس از آن با بازدید از صفحات دیگر یا بازدیدهای مکرر، این اطلاعات از حافظه پنهان و نه از پایگاه داده برای هر صفحه مانند قبل بازیابی می شود. به این ترتیب تعداد درخواست های ارسال شده به پایگاه داده MySQL به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

33. بار روی سرور با مشاهده آخرین نظرات در وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر، تعداد کل صفحات دارای نظرات فقط یک بار محاسبه می شود و پس از آن اطلاعات تعداد صفحات یک بخش مربوطه در کش ذخیره می شود، به طوری که با بازدید از سایر صفحات از طریق مسیرهای ناوبری استاندارد یا بازدیدهای مکرر از همان صفحه، اطلاعات از کش و نه از پایگاه داده برای هر صفحه مانند قبل بازیابی می شود. به این ترتیب تعداد درخواست های ارسال شده به پایگاه داده MySQL به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

34. ما موفق شده ایم در هنگام مشاهده انتشارات کوتاه، بار روی سرور را با مشاهده صفحات وب سایت فاقد محتوا کاهش دهیم. در این سناریو از برخی درخواست های غیر ضروری به سرور MySQL جلوگیری می شود.

 

35. برای ویرایشگر بصری TinyMCE، ما ایجاد خودکار یک تصویر کوچک را پس از بارگذاری تصویر در ویرایشگر با استفاده از عمل کشیدن و رها کردن، معرفی کرده ایم. به دنبال این، اگر تنظیمات اسکریپت نشان دهد که باید برای چنین تصاویری ریز عکسها ایجاد شود، هم تصویر و هم یک کد برای بزرگ کردن آن در ویرایشگر نمایش داده می شود.

 

36. در قسمت پنل مدیریت که امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات کاربر را برای شما فراهم می کند، میانبرهایی برای ارسال پیام شخصی به کاربر و مشاهده کلیه انتشارات و نظرات متعلق به یک کاربر خاص ارائه کرده ایم. در حال حاضر، با مشاهده پروفایل کاربری، می‌توانید بدون نیاز به جابجایی به بخش‌های دیگر وب‌سایت، به سرعت اقدامات فوق را انجام دهید.

 

37. تغییراتی در اجرای ویژگی "به اشتراک گذاری محتوای جالب" ایجاد شده است. در حال حاضر، برای اینکه کاربران بتوانند متنی را از یک آیتم خاص به اشتراک بگذارند، باید کلاسی به نام اشتراک محتوا برای این آیتم تعیین کنید. برای حذف هر بخشی از محتوای این مورد، از کلاس "نادیده گرفتن-انتخاب" استفاده کنید. به این ترتیب برای هر آیتمی در وب‌سایت می‌توانید مشخص کنید که کاربران با برجسته کردن یک متن، کدام قسمت از محتوای آن را به اشتراک بگذارند. می توانید چندین مورد را مشخص کنید که اشتراک گذاری محتوا برای آنها مجاز است. هنگام استفاده از این ویژگی با توجه به مشاهده نشریات کوتاه، توصیه می کنیم به موارد یک شناسه منحصر به فرد برگرفته از شناسه خبر اختصاص دهید: به عنوان مثال، با افزودن id="news-{news-id}" به یک الگو. این به شما امکان می دهد تا به درستی نحوه حرکت انتشارات را با اضافه شدن موارد جدید حفظ کنید.

 

38. گزینه زیر از تنظیمات اسکریپت حذف شده است: "Allow users to share interest content". اگر کلاس CSS "share-content" در قالب آیتم مشخص شده باشد، اکنون این گزینه به طور خودکار فعال و غیرفعال می شود.

 

39. تغییراتی در عملیات صفحه اصلی وب‌سایت ایجاد شده است که بر روی سناریو تأثیر می‌گذارد که یک صفحه ثابت یا یک نشریه با استفاده از برچسب {custom ...} برای نمایش محتوا در این صفحه اختصاص داده شود. پیش از این، صفحه اصلی وب سایت تنها در صورتی می توانست به این صورت مشخص شود که URL نمایش داده شده آن در مرورگر حاوی هیچ پارامتری نباشد. با نسخه جدید، پارامترهایی که به DLE مربوط نمی شوند نادیده گرفته می شوند و محتوای اختصاص داده شده به درستی نمایش داده می شود حتی اگر URL حاوی پارامترهای اضافی باشد. در نتیجه، پس از پیمایش به وب سایت خود به دنبال کمپین های تبلیغاتی مختلف یا باز کردن آن با نشانگرهای اضافی اضافه شده به URL آن که نشان دهنده کمپین های تبلیغاتی است، محتوای آن به درستی و بدون بازگشت خطای 404 نمایش داده می شود. به عنوان مثال، این مورد برای بازدید از طریق Yandex.Direct یا سایر خدمات مشابه است. علاوه بر این، برای جلوگیری از ظاهر شدن صفحات تکراری، موتورهای جستجو از سیستم پیوندهای متعارف درج شده در کد صفحات وب سایت شما استفاده می کنند.

 

40. نمایش نشریات با استفاده از تگ {content} و منطق اسکریپت تغییر کرده است به طوری که برچسب اضافی <div id="dle-content"> ... </div> دیگر نمایش داده نمی شود یا برای بسته بندی خارجی استفاده نمی شود. محتوا. این امکان ادغام آسان‌تر قالب‌ها را با برخی از چارچوب‌های HTML فراهم می‌کند. اگر چیدمان شما به این تگ بستگی دارد، باید تغییراتی در چیدمان CSS قالب خود ایجاد کنید.

آقا چقدر خوب ترجمه کردی ، لطفا نسخه 15.1 رو هم امکاناتش رو ترجمه کن


  • 0


0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی