پرش به


تصویر

هجینگ در فارکس چیست


  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1 mahsa12345

mahsa12345

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 1 ارسال

ارسالی 1400/05/13 ساعت 13:45

هِج قابلیتی است که معاملات را در برابر نوسانات شدید و حواشی مقطعی بازارها حفظ می‌کند. فارکس به عنوان بزرگترین  بازار مالی جهان، در هر شبانه‌روز سهم بزرگی از سرمایه افراد را به گردش درمی‌آورد. مفهوم هِج در آموزش فارکس بیشتر به معنای «معامله در دو جهت عکس» به کار برده می‌شود.

برخی از بروکرها امکان این را برای کاربران خود ایجاد می‌کنند که به‌صورت همزمان بتوانند یک جفت‌ارز را خریداری کرده و آن را به فروش برسانند. یعنی یک پوزیشن خرید و یک پوزیشن فروش برای یک جفت ارز خاص را همزمان باز کنند. در این‌صورت اگر معامله اول شما به سمت نزول سوق پیدا کند، معامله فروش شما می‌تواند ضرر آن را جبران کند. البته افراد می‌توانند معامله اول خود را نگه‌دارند و زمانی‌که احساس خطر کردند، آن را با یک معامله دیگر به هِجینگ بکشانند!

اگرچه در زمان باز بودن معاملات همزمان هج در فارکس، سود هریک از آن‌ها برابر با «صفر» است، اما زمانبندی صحیح یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند در نهایت سود بیشتری را از هجینگ ایجاد نماید. هج نقش یک محافظ را دارد؛ چراکه شما به کمک آن می‌توانید بدون بستن پوزیشن اولیه، معامله دیگری را باز کنید. در این صورت حتی اگر معامله اول با ضرر بسته شود، معامله دیگر می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد. وقتی معامله برای یک جفت‌ارز خاص مانند USD/GBP انجام شود، یکی از معاملات خرید یا فروش این جفت‌ارز با سود و دیگری با ضرر همراه است.<a href='https://dolfinvest.com/blog/hedge/'>هجینگدر فارکس چیست</a>عمل هج باعث می‌شود تا ضرر حاصله با سود معامله دیگر هماندر فارکس برای جلوگیری از ضرر معامله اولی انجام می‌گیرد. حالا اگر شما پوزیشن دوم را استارت زده باشید، اما پوزیشن اولیه شما در جهت بسیار خوب و مساعدی حرکت کند، قطعاً دیگر نیازی به هج نخواهید داشت. در چنین شرایطی می‌توانید پوزیشن دوم را بلافاصله ببندید یا یک

نکات تکمیلی استفاده از هج در فارکس

همانطور که در ابتدا هم عنوان کردیم، استفاده خودسرانه از هج و باز کردن پوزیشن‌های مبتنی بر هج، می‌تواند حساب افراد را خالی کند. برای استفاده از هج نکاتی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها برای هر تریدر ضروری است. این نکات به قرار زیر هستند:

  • باز کردن معاملات هج در فارکس رایگان نیست و هزینه دارد. بنابراین باید به صورت مطمئن و اصولی از آن استفاده کرد. اگر به صورت پی در پی هج کنید، هر بار حساب اصلی‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. پوشش‌های ریسک این نوع از معاملات می‌توانند سود حاصله را نیز کاهش دهند. پس باید با اطمینان و حساب شده باز شوند.

  • 0


0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی