سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتریان به کار میرود.
سازمانها با استفاده از crm (سیستم مدیریت ارتباط با مشتری) می توانند چرخه فروش را کوتاهتر و وفاداری مشتری به ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد را افزایش دهند. سیستم مدیریت روابط با مشتری میتواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند. سازمان ها برخی روشهایی را شامل مدیریت ارتباط با مشتری، تحلیل ارزش مشتری، استراتژی سازمانی و ساز و کارهای خدماتی که کارایی ارتباطات مشتری را بهبود میدهد بکار می برند. مدیریت ارتباط با مشتری استراتژی ای برای کسب مشتریان جدید و نگهداشتن آنها است. مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی شامل تمام فعالیتهای مرتبط با مشتریان بی واسطه همچون شرکتها می باشد.
هر فعالیت مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی در یکی از سه فرآیند سازمانی زیر پیاده شده است: فروش، بازاریابی و خدمات. در حالی که این ها فرآیند هایی مستقیماَ مرتبط با مشتری هستند. مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی(Analytical crm) تمام اجزایی که برای تحلیل روابط و ویژگیهای مشتری که بر اساس اجرای فعالیتهای مدیریت روابط با مشتری عملیاتی با تاکید بر نیاز مشتریان و استثنائاتشان وجود دارد، تامین می کند. قبل از اینکه سازمان بتواند بازاریابی یا استراتژی های مدیریت روابط با مشتری را توسعه دهد، آنها باید بدانند که چگونه مشتریان برای خرید کردن تصمیم میگیرند. این فرآیند تصمیم گیری چرخه خرید مشتری (CBC) نامیده میشود.
crm از سه بخش اصلی تشکیل شده است: مشتری، روابط و مدیریت. منظور از روابط، ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمند تر از طریق ارتباطی یاد گیرنده می باشد و مدیریت عبارت است از خلاقیت و هدایت یک فرایند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرآیند ها و تجارب سازمان.
مزایای بکارگیری سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری
crm یک واقعیت ملموس برای سازمان های تجاری است و به طور خلاصه مزایای زیر را برای سازمان به دنبال دارد:
1. پاسخگویی سریع به درخواست مشتریان
2. فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری
3. کاهش هزینههای تبلیغاتی
4. افزایش فرصت های بازاریابی و فروش
5. شناخت عمیق تر مشتری
6. دریافت باز خورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری
دلایل حرکت سازمانها به سوی سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری
1. استفاده از روابط جاری با مشتری های فعلی برای به حداکثر رساندن میزان رشد درآمدها
2. مشخص کردن، جذب نمودن و حفظ بهترین مشتری ها
3. معرفی و مشخص کردن روال ها و فرآیند های فروشی که بیشتر تکرار می شوند
4. پاسخگویی به نیازها و رفع تقاضای مشتریان
5. ایجاد و اجرای یک راهبرد فعال بازاریاب که به کاهش هزینهها و شناخت عمیق تر مشتری منجر می شود.
رضایت مشتری چیست؟
هر مشتری پس از دریافت خدمت یا خرید و استفاده از یک کالا ممکن است به طور کلی راضی و یا ناراضی باشد. پرسش این است که رضایت چیست و رضایت مشتری چگونه ایجاد می شود. در پاسخ باید گفت رضایت احساس مثبتی است که در فرد پس از استفاده از کالا یا دریافت خدمات ایجاد می شود احساس مورد نظر از تقابل انتظارات مشتری و عملکرد عرضه کننده به وجود می آید. اگر کالا و خدمات دریافت شده از جانب مشتری هم سطح انتظارات ارزیابی شود در او احساس رضایت می شود در صورتی که سطح خدمات و کالا بالاتر از سطح انتظارات مشتری باشد موجب ذوق زدگی و سطح پایین تر خدمات و کالا نسبت به انتظارات منجر به نارضایتی مشتری می شود.
اهداف یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
• جلب رضایت مشتری
• حفظ مشتریان کنونی
• جذب مشتریان جدید
• افزایش روند فروش
• بازاریابی هدفمند و صرفه جویی در هزینه ها
• مدیریت راه های ارتباطی
• افزایش روند تبدیل فرصت های فروش به فروش قطعی
• دریافت و بایگانی اطلاعات و اسناد تمامی مخاطبین
• تقویت ارتباط با مخاطبین و تبدیل مخاطبین به مشتری
• ایجاد فرصت های فروش برای هر مشتری
• پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش
• تخصیص فعالیت ها با رعایت سطوح دسترسی به کارکنان
• اصلاح و بهبود سطح کیفی محصولات با استفاده از اطلاعات دریافتی بخش پشتیبانی
• داشتن سابقه کامل از هر مشتری (شامل تماس ها، ملاقات ها، فرصت ها و... )
• تولید محصولات جانبی با استفاده از اطلاعات دریافتی بخش پشتیبانی
• تسریع روابط رایج اداری
• زمانبندی فعالیت های روزانه
• پیگیری کامل هر فرایند و فعالیت (log)
• بهبود راه های ارتباطی بین کارکنان
• امکان گزارشگیری از فرایند های متفاوت
• بهبود سطح بهره وری کارکنان
• افزایش اعتبار شرکت نزد مخاطبین
از جمله نرم افزارهائی که سعی در ارائه ی چنین قابلیت قدرتمند مدیریتی به مدیران شرکتها و سازمانها دارد، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری وی تایگر (vtiger) می باشد که اینجانب مفتخر به بومی سازی آن برای مدیران عزیز شرکتهای ایرانی در جهت افزایش بهره وری و رضایتمندی مشتریان شان، می باشم.
توضیحات بیشتر در مورد ویتایگر شمسی و بومی:
توضیحات
دموی سیستم رو در ادرس زیر می تواند ببینید:
دموی سیستم بومی شده
نام کاربری: demo
گذرواژه: 123456
معرفی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
آغاز شده توسط
saron
, 1389/02/31 ساعت 10:42
6 پاسخ برای این موضوع
#7
ارسالی 1389/03/01 ساعت 07:16
ممنون از اینکه دیدن این مطلب رو.
اونجا من دموش رو با اشکال گذاشتم که در صورت سرقت، مشکلی پیش نیاد. چون از یه سرور مجانی استفاده می کنم. قصد دارم در آینده اونو اختصاصی کنم. اونموقع احتمالا باید همون صفحه ورود رو تغییر بدم. و البته تغییرات دیگه. حتما اون موقع بهتون زحمت می دم.
فعلا دارم برای این سیستم تبلیغ می کنم.
موفق باشید
اونجا من دموش رو با اشکال گذاشتم که در صورت سرقت، مشکلی پیش نیاد. چون از یه سرور مجانی استفاده می کنم. قصد دارم در آینده اونو اختصاصی کنم. اونموقع احتمالا باید همون صفحه ورود رو تغییر بدم. و البته تغییرات دیگه. حتما اون موقع بهتون زحمت می دم.
فعلا دارم برای این سیستم تبلیغ می کنم.
موفق باشید
0 کاربر در حال خواندن این موضوع است
0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی