متا تگ
آغاز شده توسط
mob2ni
, 1388/05/11 ساعت 08:07
12 پاسخ برای این موضوع
#2
ارسالی 1388/05/11 ساعت 08:59
mob2ni,
خوب تو طراحی متا تگ ها خیلی کاربرد دارن ، مثلا یونیکد سایت رو میشه باهاش تعیین کرد ، یا رفرش سایت یا روبوت ها و کلمات کلیدی سایت رو میشه تعیین کرد واسه بالارفتن رتبه و تعداد بازدید سایت و ....
اینا نمونه هاشن :
متاتگ GENERATOR
استفاده از این متاتگ اجباری نیست ولی وجودش باعث می شود تا صفحه شما حرفه ای تر و معتبر تر باشد. این تگ مشخص می کند که شما با قدرت چه سیستمی صفحه اینترنتی تان را اجرا کرده اید. نمونه کد:
<meta name="generator" content="نام و آدرس صفحه ارائه دهنده وبلاگ و یا نام و ورژن سیستم ارائه دهنده و یا نام زبان برنامه نویسی ">
متاتگ S-BOTS
با کمک این متاتگ به موتورهای جستجو دستور میدهید که:
_ صفحه مورد نظر را index کنند " index "
_ صفحه مورد نظر را index نکنند " noindex "
_ لینکهای موجود در صفحه را index کرده و از آنها پیروی کنند " follow "
_ لینکهای موجود در صفحه را index نکرده و از آنها پیروی نکنند " nofollow "
_ صفحه مورد نظر را به همراه لینکهای آن index کرده و از لینکها پیروی کنند " all "
<meta name="robots" content=" در این قسمت یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا را با توجه به درخواستتان بنویسید">
<meta name="robots" content=" follow">
متاتگ DISTRIBUTION
این متاتگ دامنه استفاده وب سایت شما را مشخص میکند. به این معنا که مطالب و محتوای شما مخاطبان جهانی دارد و یا مختص به محدوده خاصی است.
_ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطبان جهانی دارد از مقدار " global "
_ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطب خاص دارد از مقدار " local "
<meta name="distribution" content="در این قسمت از یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا استفاده کنید ">
متاتگ COPYRIGHT
استفاده از این متاتگ در صفحاتی که متون و یا تصاویری را در بر دارند که حق تولیدشان مربوط به مسئول وبسایت می باشد رایج است.
<meta name="copyright" content="نام شما و یا نام شرکت مربوطه | تاریخ">
متاتگ AUTHOR
این متاتگ، نویسنده وبسایت و یا وبلاگ را مشخص می کند.
<meta name="author" content=" نام نویسنده">
متاتگ LANGUAGE
این متاتگ زبان صفحات اینترنتی را مشخص می کند.
توضیح: برای زبان فارسی می توانید از یکی از دو اسم farsi و یا persian استفاده کنید و یا نام زبان مورد نظرتان را از این لیست انتخاب کنید: اسامی زبانهای مختلف دنیا
<meta http-equiv="language" content="نام زبان مربوطه را وارد کنید">
متاتگ CLASSIFICATION
با استفاده از این متاتگ موضوع وبسایت یا وبلاگ را مشخص می کنید. استفاده از این کد باعث می شود تا موتورهای جستجو وبسایت شما را در طبقه و مضوع اصلی اش به نمایش بگذارند.
<meta name="classification" content=" موضوع وبلاگ یا وبسایت">
متاتگ DOCUMENT EXPIRES
با استفاده از این متاتگ برای صفحه مورد نظرتان تاریخ مصرف تعیین می کنید و طبق تاریخی که شما تعیین کرده اید محتویات صفحه مورد نظر پنهان خواهد شد.
<meta http-equiv="expires" content=" تاریخی که برای انقضای مطالب در نظر دارید">
مثال: <meta http-equiv="expires" content=" Sun, 09 Jan 2008 00:00:01 GMT">
متاتگ REFRESH
با استفاده از این تگ شما می توانید بینندگان سایت یا وبلاگ را به آدرس دیگری انتقال دهید. مدت زمانی را که طول می کشد تا انتقال صورت بگیرد هم بر حسب ثانیه قابل تنظیم است و عددی را که به جای حرف n در کد زیر وارد می کنید مشخص می کند که بعد از گذشت چند ثانیه بازدید کننده به صفحه مورد نظر منتقل شود. این کد Optional URL Redirect هم نامیده می شود.
<meta http-equiv="refresh" CONTENT="n;url=آدرس دقیق صفحه ای که بازدید کننده باید به آن منتقل شود">
متاتگ REPLY TO
این کد مشخصاتی از نویسنده در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد و به نوعی اطلاعات صفحه را تکمیل می کند تا در صورتی که کسی مایل بود نظری را برای نویسنده ارسال کند آدرسی از او داشته باشد.
<meta http-equiv="reply-to" content="[email protected] (نام نویسنده)">
متاتگ KEYWORDS
این متاتگ یکی از اصلی ترین و رایج ترین متاتگهایی است که وجودش در یک صفحه اینترنتی به شدت لازم است. شما باید کلمات کلیدی را که مربوط به محتوای وبلاگ یا وبسایتتان می شود در این تگ بگنجانید تا موتورهای جستجو صفحات شما را بیابند. فراموش نکنید که نوشته های موجود در این تگ در صفحه اینترنتی نمایش داده نمی شوند و همین طور استفاده بیش از هزار کاراکتر در این تگ مجاز نیست.
<meta name="keywords" content="کلمات کلیدی ">
متاتگ Description
این متاتگ هم مانند متاتگ keywords بسیار لازم و ضروریست. در این کد شما می توانید توضیح مختصر و مفیدی را در مورد صفحه مورد نظر ارائه دهید. این توضیح باید گویای فعالیت و محتوای وبلاگ و یا وبسایت باشد بنابراین از نوشتن هر گونه جملات تبلیغاتی مانند: اولین سایت تفریحی، بزرگترین سایت هنری و یا سلطان بی رقیب دانلود ایران و موارد مشابه بپرهیزید.
امیدوارم بدردت خورده باشه
خوب تو طراحی متا تگ ها خیلی کاربرد دارن ، مثلا یونیکد سایت رو میشه باهاش تعیین کرد ، یا رفرش سایت یا روبوت ها و کلمات کلیدی سایت رو میشه تعیین کرد واسه بالارفتن رتبه و تعداد بازدید سایت و ....
اینا نمونه هاشن :
متاتگ GENERATOR
استفاده از این متاتگ اجباری نیست ولی وجودش باعث می شود تا صفحه شما حرفه ای تر و معتبر تر باشد. این تگ مشخص می کند که شما با قدرت چه سیستمی صفحه اینترنتی تان را اجرا کرده اید. نمونه کد:
<meta name="generator" content="نام و آدرس صفحه ارائه دهنده وبلاگ و یا نام و ورژن سیستم ارائه دهنده و یا نام زبان برنامه نویسی ">
متاتگ S-BOTS
با کمک این متاتگ به موتورهای جستجو دستور میدهید که:
_ صفحه مورد نظر را index کنند " index "
_ صفحه مورد نظر را index نکنند " noindex "
_ لینکهای موجود در صفحه را index کرده و از آنها پیروی کنند " follow "
_ لینکهای موجود در صفحه را index نکرده و از آنها پیروی نکنند " nofollow "
_ صفحه مورد نظر را به همراه لینکهای آن index کرده و از لینکها پیروی کنند " all "
<meta name="robots" content=" در این قسمت یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا را با توجه به درخواستتان بنویسید">
<meta name="robots" content=" follow">
متاتگ DISTRIBUTION
این متاتگ دامنه استفاده وب سایت شما را مشخص میکند. به این معنا که مطالب و محتوای شما مخاطبان جهانی دارد و یا مختص به محدوده خاصی است.
_ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطبان جهانی دارد از مقدار " global "
_ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطب خاص دارد از مقدار " local "
<meta name="distribution" content="در این قسمت از یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا استفاده کنید ">
متاتگ COPYRIGHT
استفاده از این متاتگ در صفحاتی که متون و یا تصاویری را در بر دارند که حق تولیدشان مربوط به مسئول وبسایت می باشد رایج است.
<meta name="copyright" content="نام شما و یا نام شرکت مربوطه | تاریخ">
متاتگ AUTHOR
این متاتگ، نویسنده وبسایت و یا وبلاگ را مشخص می کند.
<meta name="author" content=" نام نویسنده">
متاتگ LANGUAGE
این متاتگ زبان صفحات اینترنتی را مشخص می کند.
توضیح: برای زبان فارسی می توانید از یکی از دو اسم farsi و یا persian استفاده کنید و یا نام زبان مورد نظرتان را از این لیست انتخاب کنید: اسامی زبانهای مختلف دنیا
<meta http-equiv="language" content="نام زبان مربوطه را وارد کنید">
متاتگ CLASSIFICATION
با استفاده از این متاتگ موضوع وبسایت یا وبلاگ را مشخص می کنید. استفاده از این کد باعث می شود تا موتورهای جستجو وبسایت شما را در طبقه و مضوع اصلی اش به نمایش بگذارند.
<meta name="classification" content=" موضوع وبلاگ یا وبسایت">
متاتگ DOCUMENT EXPIRES
با استفاده از این متاتگ برای صفحه مورد نظرتان تاریخ مصرف تعیین می کنید و طبق تاریخی که شما تعیین کرده اید محتویات صفحه مورد نظر پنهان خواهد شد.
<meta http-equiv="expires" content=" تاریخی که برای انقضای مطالب در نظر دارید">
مثال: <meta http-equiv="expires" content=" Sun, 09 Jan 2008 00:00:01 GMT">
متاتگ REFRESH
با استفاده از این تگ شما می توانید بینندگان سایت یا وبلاگ را به آدرس دیگری انتقال دهید. مدت زمانی را که طول می کشد تا انتقال صورت بگیرد هم بر حسب ثانیه قابل تنظیم است و عددی را که به جای حرف n در کد زیر وارد می کنید مشخص می کند که بعد از گذشت چند ثانیه بازدید کننده به صفحه مورد نظر منتقل شود. این کد Optional URL Redirect هم نامیده می شود.
<meta http-equiv="refresh" CONTENT="n;url=آدرس دقیق صفحه ای که بازدید کننده باید به آن منتقل شود">
متاتگ REPLY TO
این کد مشخصاتی از نویسنده در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد و به نوعی اطلاعات صفحه را تکمیل می کند تا در صورتی که کسی مایل بود نظری را برای نویسنده ارسال کند آدرسی از او داشته باشد.
<meta http-equiv="reply-to" content="[email protected] (نام نویسنده)">
متاتگ KEYWORDS
این متاتگ یکی از اصلی ترین و رایج ترین متاتگهایی است که وجودش در یک صفحه اینترنتی به شدت لازم است. شما باید کلمات کلیدی را که مربوط به محتوای وبلاگ یا وبسایتتان می شود در این تگ بگنجانید تا موتورهای جستجو صفحات شما را بیابند. فراموش نکنید که نوشته های موجود در این تگ در صفحه اینترنتی نمایش داده نمی شوند و همین طور استفاده بیش از هزار کاراکتر در این تگ مجاز نیست.
<meta name="keywords" content="کلمات کلیدی ">
متاتگ Description
این متاتگ هم مانند متاتگ keywords بسیار لازم و ضروریست. در این کد شما می توانید توضیح مختصر و مفیدی را در مورد صفحه مورد نظر ارائه دهید. این توضیح باید گویای فعالیت و محتوای وبلاگ و یا وبسایت باشد بنابراین از نوشتن هر گونه جملات تبلیغاتی مانند: اولین سایت تفریحی، بزرگترین سایت هنری و یا سلطان بی رقیب دانلود ایران و موارد مشابه بپرهیزید.
امیدوارم بدردت خورده باشه
#4
ارسالی 1388/05/11 ساعت 13:17
mob2ni,
می تونی تویه قالب main.tpl اضافه کنی بعد از تگ <title> </title> یا قبل و یا بعد از کد {header} بزار،
خوب واسه اینکه بهتر تویه گوگل قابل سرچ باشی هم از نقشه سایت استفاده کن،هم تویه قسمت تنظیمات سیستم اون کلمات و توضیحاتی که راجع به سایتت هست و موضوع سایتت هست رو تویه قسمت های توضیح سایت و کلمات سایت وارد کن دیتالایف انجین خودش تگ هاشو درست میکنه شما کاری به تگهای KEYWORDS و Description نداشته باش
می تونی تویه قالب main.tpl اضافه کنی بعد از تگ <title> </title> یا قبل و یا بعد از کد {header} بزار،
خوب واسه اینکه بهتر تویه گوگل قابل سرچ باشی هم از نقشه سایت استفاده کن،هم تویه قسمت تنظیمات سیستم اون کلمات و توضیحاتی که راجع به سایتت هست و موضوع سایتت هست رو تویه قسمت های توضیح سایت و کلمات سایت وارد کن دیتالایف انجین خودش تگ هاشو درست میکنه شما کاری به تگهای KEYWORDS و Description نداشته باش
#13
ارسالی 1399/06/26 ساعت 06:47
سلام دوستان. من چند روزی هست که به دنبال طراحی سایت می گردم و خیلی علاقه دارم سئو سایت رو خودم انجام بدم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
https://hamyarwp.com/wikidemy-seo/
https://www.mehrnews.com/news/5022824/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DB%B1%DB%B0-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
0 کاربر در حال خواندن این موضوع است
0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی