پرش به


تصویر

هر کی مشکل با دیتابیس (DB) داره بیاد اینجا!!!!!


  • لطفا وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید پاسخ دهید
بدون پاسخ

#1 jiros

jiros

    عضو جدید

  • عضو سایت
  • ستاره
  • 15 ارسال

ارسالی 1389/11/21 ساعت 11:51

سلا دوستام امیدوارم حال همگی خوب باشه
یه چرخی داشتم تو انجمن می زدم متوجه شدم که خیلیا مشکل با دیتا بیس دارن تو نصبش راستشو بخواین اول بش دقت نکردم بعد که خودم اومدم نصب کردم به مشکل بر خوردم و سر اتصال به دیتابیس ازم اشکال گرفت و به مشکل بر خوردم. این شد که برم تحقیق کنم ببینم چشه(خدا دید بی توجهم به این مسله اومد مشکل خودم هم قرارش داد تا برم دنبالش:D )

خب من فهمیدم مشکل از ورژن های دیتابیس هست.بالفرض مثال شما می خواید جوملا 1.5 رو نصب کنید, کافیه که ورژن php روی سرور از 5 به بالا باشه, خب شما در مرحله نصب میبینید به مشکلی بر نمی خورید ولی وقتی به صفحه مدیریت سایت میروید می بینید که هر چقدر دلتون بخواد براتون باگ گرفته narahat
نه نترسید کافی ورژن php رو 4 کنید می بینید که صفحه بدون هیچ باگی لود میشه.
بله درست فهمیدید, سیستم های مدیریت محتوا بر اساس یه سری ورژن اسکریپت و بر پایه ی یه سری ورژن از بانک های اطلاعاتی نوشته شده اند.
خب حالا دیگه منظورم رو 100% فهمیدید bully
درست فهمیدید, دیتا لایف بر روی یعضی ورژن ها نصب میشه,اما کدوم ورژن .....

خب ببینید برای نصب دیتالایف 9.2 بر روی سرور یا بر روی سرور خانگی (local) باید ورژن php 5 به بالا باشه و MySQL هم باید از 5 به بالا باشه خب یعنی ورژن های پایین تر دیتالایف بر روی ورژن های پاین تر از php و MySQL نصب میشه.

خب حالا این قسمتم نوشتم واسه عزیزانی که نفهمیدن منظورم رو...... no
ببینید اگه شما از اون دسته افرادی هستید که از سرور های آماده استفاده می کنید من چند ورژن رو به شما پیشنهاد می کنم برای این کار.

اگه از وب سرور آماده ی Xampp می کنید باید برای نصب ورژن 9.2 دیتالایف از ورژن 1.7 ( یا بالاتر ) Xampp استفاده کنید. دانلود Xampp 1.7

اگه از EasyPHP برای اینکار استفاده می کنید باید از ورژن 5 به بالا استفاده کنید. دانلود EasyPHP 5.2

اگه از Wamp استفاده می کنید باید ورژن 5 به بالا رو نصب کنید. دانلود Wamp5 2.1

دقت داشته باشید عزیزان که این ها لینک های دانلود سرور های آماده برای ویندوز هستند و اگه شما از کاربران Linux هستید از لینک های بالا برنامه را دانلود نکنید چون فقط برای کاربران ویندوزی هست لینک های بالا.
اما برای کاربران سیستم عامل لینوکس بهتره از Xampp برای این کار استفاده کنید.
من آموزش دانلود,نصب و پیکربندی Xampp رو بر روی لینوکس در انجمن نرم افزار های اپن سورس ایران قرار دادم. ورود به انجمن نرم افزار های اپن سورس ایران

اگه کسی خواست بگه تا همین جا قرار بدم.
اگه با مشکلی در هر جا برخوردید بگید همین جا تا بررسی کنم.
موفق و سربلند باشید flower
  • 0


0 کاربر در حال خواندن این موضوع است

0 کاربر، 0 مهمان و 0 عضو مخفی